Εξελίξεις για τη Δημοτική Συγκοινωνία στο Αργοστόλι
Γράφει ο Αλέξανδρος Παντελειός, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Αργοστολίου
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησα τις δηλώσεις του Αντιδημάρχου Σπύρου Σαμούρη αναφορικά με τα δρομολόγια της σχεδιαζόμενης Δημοτικής Συγκοινωνίας στο Αργοστόλι, οι οποίες καταγράφηκαν στον ραδιοφωνικό σταθμό Cosmos 96,5. Ο Αντιδήμαρχος ανακοίνωσε ότι το νέο Αστικό Mini Bus θα εκτελεί οκτώ (8) δρομολόγια καθημερινά, από Δευτέρα έως Σάββατο, με ωράριο λειτουργίας από 8 π.μ. έως 4 μ.μ. Η διαδρομή θα ξεκινά από το Κλειστό Γήπεδο και, μέσω της παραλιακής οδού, θα φτάνει στην αρχή της οδού Χαροκόπου, επιστρέφοντας μέσω των οδών Α. Παπανδρέου και Σουηδίας προς το Κλειστό Γήπεδο. Η διάρκεια της διαδρομής αναμένεται να είναι περί τα τριάντα (30) λεπτά, παρέχοντας μια συχνότητα μόλις ενός δρομολογίου ανά ώρα.
Κατά την άποψή μας, προκειμένου η δημοτική συγκοινωνία να είναι αποτελεσματική σε μια πόλη όπως το Αργοστόλι, θα πρέπει αφενός να είναι συχνή και αφετέρου να συνδέει βασικά σημεία ενδιαφέροντος, διασφαλίζοντας έναν σαφή προσανατολισμό προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης.
Εξετάζοντας το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Αργοστολίου, αναγνωρίζουμε ότι αποτελεί ένα από τα πλέον κρίσιμα ζητήματα. Ως δημοτική αρχή, έχουμε ήδη προβαίνει σε προτάσεις αναφορικά με την χωροθέτηση χώρων στάθμευσης στην είσοδο της πόλης, με την πρόταση μας για τα Λυκιαρδοπουλάτα να έχει γίνει αποδεκτή και να είναι σε διαδικασία υλοποίησης.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι το πάρκινγκ του γηπέδου δεν μπορεί να λειτουργήσει ως κύριος χώρος στάθμευσης της πόλης, αλλά θα πρέπει κυρίως να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του γηπέδου. Η άμεση και συχνή σύνδεση του χώρου στάθμευσης στα Λυκιαρδοπουλάτα με το κέντρο της πόλης μέσω δημοτικής συγκοινωνίας είναι κρίσιμη, ώστε ο συγκεκριμένος χώρος να καταστεί η κύρια επιλογή για τους οδηγούς που εισέρχονται στην πόλη και επιθυμούν ασφαλή στάθμευση, καθώς και έναν εναλλακτικό τρόπο μετάβασης στο κέντρο.
Μια ιδανική διαδρομή που πιστεύουμε ότι μπορεί να εξυπηρετήσει αυτόν τον σκοπό θα ήταν από τα Λυκιαρδοπουλάτα (σταθμός ΚΤΕΛ) έως τα δικαστήρια και επιστροφή μέσω της Λεωφόρου Γ. Βεργωτή. Αυτή η διαδρομή, που έχει μήκος λίγο πάνω από δύο (2) χιλιόμετρα, θα μπορούσε να εκτελείται σε λιγότερο από 10 λεπτά, ακόμα και σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα η συχνότητα των δρομολογίων να φτάνει έως και τα τέσσερα (4) ανά ώρα, σε αντίθεση με την προτεινόμενη μόνη μία ανά ώρα.
Επιπλέον, αντί οποιασδήποτε άλλης προσέγγισης, θα μπορούσαμε, ύστερα από σοβαρή μελέτη, να εξετάσουμε τη δυνατότητα ορισμένων από τα δρομολόγια να διενεργούν μια μεγαλύτερη διαδρομή, για παράδειγμα μεταξύ του Κλειστού Γηπέδου και της αρχής της οδού Χαροκόπου.
Είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρξει πληροφόρηση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τα δρομολόγια και τους χρόνους εξυπηρέτησης της δημοτικής συγκοινωνίας. Αυτή η ενημέρωση θα προσφέρει στους δημότες και στους επισκέπτες την απαραίτητη εμπιστοσύνη, γεγονός που θα επιτρέψει στην υπηρεσία να αναπτυχθεί βιώσιμα και να καταστεί ένα ουσιαστικό εργαλείο στην αντιμετώπιση βασικών προβλημάτων της καθημερινής μας ζωής.