www.eptanisatv.gr
Image default

Η νέα ψηφιακή εποχή της αξιολόγησης δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες ξεκινά από την Τετάρτη

Αξιολόγηση Δημόσιων Υπηρεσιών από τους Πολίτες: Μια Νέα Ψηφιακή Πρωτοβουλία

Μια Σημαντική Πρωτοβουλία για τη Δημόσια Διοίκηση

Με στόχο την αναβάθμιση της σχέσης των πολιτών με το κράτος, εγκαινιάζεται αυτή την εβδομάδα η πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους πολίτες. Αυτή η καινοτόμος πρωτοβουλία προκύπτει από την ανάγκη να αποτιμηθούν οι δημόσιες υπηρεσίες και να αντιμετωπιστούν τα διαχρονικά προβλήματα που πλήττουν τη δημόσια διοίκηση, όπως η γραφειοκρατία και οι χρονοβόρες διαδικασίες.

Προγράμματα Αξιολόγησης στο Παρελθόν

Από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες για τη συστηματική αποτίμηση των δημόσιων υπηρεσιών μέσω ερευνών και ερωτηματολογίων. Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) εισήγαγαν οργανωμένα συστήματα αξιολόγησης και οι ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr παρέχουν πλέον τη δυνατότητα στους πολίτες να βαθμολογούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Αυτή η νέα πτυχή της αξιολόγησης αναδεικνύει την πρόθεση της κυβέρνησης να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών της.

Η Νέα Πλατφόρμα Αξιολόγησης

Από την ερχόμενη Τετάρτη και για δύο εβδομάδες, 5 εκατομμύρια πολίτες, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας και είναι ηλικίας 17 ετών και άνω, θα έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν την ποιότητα των δημόσιων υπηρεσιών. Οι πολίτες θα κληθούν μέσω email να απαντήσουν σε 40-50 ερωτήσεις, βαθμολογώντας από το 1 έως το 10 τις παραμέτρους της εξυπηρέτησης, όπως η ταχύτητα, η ευγένεια και η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, ενώ θα μπορούν να καταθέσουν και παρατηρήσεις.

Η πρόσβαση στην πλατφόρμα θα γίνεται μέσω των προσωπικών κωδικών του gov.gr, εξασφαλίζοντας έτσι τη μοναδικότητα της ψήφου. Οι υπηρεσίες που θα υπόκεινται στην αξιολόγηση περιλαμβάνουν διάφορους φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης, όπως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), καθώς και ψηφιακές υπηρεσίες όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Διαδικασία και Συχνότητα Αξιολόγησης

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, οι απαντήσεις θα αναλυθούν ανωνύμως και θα επεξεργαστούν ως μια μεγάλη δημοσκοπική έρευνα που αφορά την καθημερινότητα των πολιτών. Ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, τόνισε πως τα αποτελέσματα θα είναι δημόσια προσβάσιμα μέσα στον Μάιο, με την διαδικασία να επαναλαμβάνεται δύο φορές τον χρόνο, τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο, προσφέροντας στους φορείς την ευκαιρία να αναγνωρίσουν και να διορθώσουν τυχόν δυσλειτουργίες.

Επιπλέον, αναμένεται η δεύτερη φάση αξιολόγησης το φθινόπωρο, όπου πολίτες θα λαμβάνουν QR codes μετά από κάθε χρήση δημόσιας υπηρεσίας, επιτρέποντας μια απευθείας αξιολόγηση της συναλλαγής τους μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Η Φωνή του Πολίτη

«Ο τελικός κριτής των υπηρεσιών του κράτους πρέπει να είναι ο πολίτης» δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αναγνωρίζοντας τη σημασία της συμμετοχής των πολιτών στη διαδικασία αξιολόγησης. Οι προηγούμενες έρευνες αποδεικνύουν ότι οι πολίτες αξιολογούν θετικά τις υπηρεσίες που έχουν εκσυγχρονιστεί ενώ οι παραδοσιακές υπηρεσίες ενέχουν περισσότερες αρνητικές κριτικές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Ενδοσχολική Βία στη Νέα Φιλαδέλφεια: 12χρονος Θύμα Μπούλινγκ από Συμμαθητές του

user 3

Κέρκυρα: Φωτιά σε αυτοκίνητο έξω από λιμάνι.

Oμάδα Σύνταξης Β

Θερμή Υποδοχή στον Πάπα Λέοντα: Η Ιδιωτική Του Επίσκεψη στο Ναό της Παναγίας στη Ρώμη

user 3