Το σχέδιο της κυβέρνησης για την αυθαίρετη δόμηση, τις κατεδαφίσεις εξπρές και τα νέα τοπικά πολεοδομικά σχέδια σχολίασε στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο Μιχάλης Καλογιαννάκης, γ.γ. των Ευρωπαίων Τοπογράφων, ο οποίος συνομίλησε με την δημοσιογράφο της ΕΡΤ Κατερίνα Χριστοφιλίδου για τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος με το νέο σχέδιο νόμου.
https://www.ert.gr/webtv/live-uni/vod/dt-uni-vod.php?f=2024/tv/ianouarios/20240110-SUNDESEIS-AFTHERETA.mp4&bgimg=https://www.ert.gr/themata/photos/2024/01/20240110-SUNDESEIS-AFTHERETA.jpg
Μιλώντας για τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια και τον τρόπο με τον τρόποι με τον οποίο οι μηχανικοί θα μπορούν να εκδίδουν κατασκευαστικές άδειες ο κ. Καλογιαννάκης δήλωσε ότι για τα εκτός σχεδίου οικόπεδα η ημερομηνία του 1977 ουσιαστικά είναι η βάση για τη νέα νομοθεσία.
«Δεν ξέρουμε ακριβώς τι θα γίνει. Στην ουσία υπήρχε ένα μεγάλο κενό και μια σειρά αποφάσεων για πάνω από τα τέσσερα στρέμματα ή πάνω από τα είκοσι στρέμματα, όπως στην Αττική. Είναι η αρτιότητα και η οικοδοσιμότητα του κάθε οικοπέδου. Υπήρχαν και κάποιες άλλες αποφάσεις για τα μικρότερα (σσ οικόπεδα) που μπορούσες να οικοδομήσεις» ανέφερε ο εκπρόσωπος των Ευρωπαίων Τοπογράφων.
Και όπως είπε, «αυτό που πάει να θεραπευθεί είναι για τα πάνω από τα τέσσερα στρέμματα, με αποφάσεις του ΣτΕ των τελευταίων 2- 3 χρόνων, που πάει να δώσει ένα κενό, να γεμίσει ένα κενό της νομοθεσίας μέχρι να οριστικοποιηθούν τα τοπικά χωρικά το 2025 που χρηματοδοτούνται με 400 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης».
Τι προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης για την αυθαίρετη δόμηση
Όπως είπε ο κ. Καλογιαννάκης «το μεγάλο κενό που υπάρχει για την εκτός σχεδίου δόμηση είναι ότι όλοι αυτοί οι δρόμοι που βλέπουμε που μπορεί να έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο, να έχουν ασφαλτοστρωθεί από δήμους, δεν σημαίνει ότι είναι αναγνωρισμένοι από το κεντρικό κράτος ώστε να μπορεί κάποιος να δομήσει σε αυτούς τους δρόμους».
Σύμφωνα με τον κ. Καλογιαννάκη οι δρόμοι που έχουν αναγνωριστεί με αυτόν τον τρόπο είναι ελάχιστοι, ούτε το 1%. «Αρκετοί μεγάλοι λεωφόροι και στην Αττική -και ιδίως στην Ανατολική- δεν είναι αναγνωρισμένοι. Υπήρχε μια οριζόντια αδικία γιατί δεν μπορούσες να χτίσεις. Αυτό πάει να θεραπευτεί». Και όπως διευκρίνισε στη νέα διάταξη ορίζεται ότι ο δρόμος μπροστά από το οικόπεδο θα πρέπει να είναι πλάτους 3,5 μ. και όχι το “πρόσωπο” που ήταν 25 μ.
Αναφερόμενος στο θέμα των αυθαιρέτων κτισμάτων δήλωσε ότι ανεξάρτητα από την συζήτηση για το εάν είναι ορθό ή όχι η τακτοποίησή τους αφορά και τους δήμους που δεν μπορούν να εντάξουν ακίνητα αυτής της κατηγορίας (π.χ. σχολεία) στο πρόγραμμα Εξοικονομώ ή δεν μπορούσαν να αξιοποιήσουν.
Ρεπορτάζ: Κατερίνα Χριστοφιλίδου | ΕΡΤ